1

주제: Nielsen: Internet Advertising is Still Only 4.5%. 인터넷 광고는 광고시장의 4.5%

source - http://techcrunch.com/2014/01/27/nielse … tv-at-57-6

http://tctechcrunch2011.files.wordpress.com/2014/01/nielsen-ad-spend.png

http://tctechcrunch2011.files.wordpress.com/2014/01/nielsen-ad-spend-pct-change.png

Global advertising across the web, mobile internet and apps collectively grew by 32.4% in 2013 — by far the biggest leap of any media — but that still worked out to a 4.5% share of the overall spend in ads. In contrast, television grew only 4.3% but remains the behemoth when it comes to ad spend, taking nearly 58% of the market.

Zenith Optimedia estimates that in 2013 ad spend passed $500 billion for the first time.  It also, incidentally, gives a higher share of that spend to Internet than Nielsen does: around 21%, compared to around 40% for television.

2013년 인터넷 광고가 광고시장의 4.5%정도를 차지 합니다.  하지만 2012년에 대비하여 무려 32%나 성장하였다고 하네요.  반면 TV광고는 광고 시장의 58%차지하지만, 4.3%정도 상승하였다고 합니다. 

Zenith Optimedia는 인터넷 광고의 시장규모가 4.5%가 아닌 20%정도이며 TV는 약 40%라고 보도하였고, 광고시장의 총 규모는 2013년 최초로 500조를 돌파하였다고 보도하였습니다.

Share